Leveranse

Ordren sendes normalt innen 3-5 dager.

Vi sender våre pakker med Posten for fastpris kr. 99,-. Varene kan også hentes fraktfritt på vårt lager mellom kl. 8 og 16 på hverdager.

Vi sender kun til adresser i Norge.

Betaling

Hos oss betaler du enkelt og trygt med Klarna Checkout. Dette er trygge innarbeidede løsninger som gir deg mulighet til å velge mellom en rekke måter å betale på.

Vi tilbyr faktura, delbetaling og betaling med kort. Gjennom å besvare et par spørsmål identifiserer du deg enkelt, for deretter å velge den betalingsmetoden som passer deg best.

Om du ikke velger kort eller delbetaling som betalingsmetode blir det automatisk faktura med 14 dagers betalingsfrist.

All kortinformasjon blir innhentet av Klarna AB og oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk. Safemark.no har ingen informasjon om våre kunders betalingskort.

Personvern

Safemark behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.

Reklamasjon

Vi følger norsk lov for netthandel. Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi Safemark skriftlig melding (e-post eller brev). Safemark vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

Alle reklamasjoner må skje skriftlig straks feil er eller burde vært oppdaget. Hvis det viser seg at levert vare lider av mangler, som vi svarer for, har vi valget mellom å avhjelpe mangelen, å foreta omlevering eller å kreditere kjøperen for hele eller deler av fakturabeløpet mot ved hel kreditering å få den mangelfulle vare stilt til vår disposisjon. Hel kreditering kommer kun på tale ved vesentlige mangler. Kjøperen kan kun gjøre krav gjeldende for den del av en leveranse som er mangelfull.

Vårt ansvar er i alle tilfeller begrenset oppad til varens fakturaverdi, og vi har intet ansvar for skade eller tap som skyldes varens videre anvendelse eller for andre former for indirekte skade eller tap. Vårt ansvar omfatter kun feil, som kan føres tilbake til vår leveranse. Omkostninger ved feilens konstatering, eventuell demontering, forsendelse og reinnstallasjon er ikke inkludert i ansvaret, men påhviler kunden. Vårt ansvar omfatter ikke ansvar for driftstap, tidstap, avansetap eller annet indirekte tap.

Vi gjør særlig oppmerksom på, at vår plikt til å utbedre mangler eller foreta omlevering ikke omfatter:

  • Skader oppstått under transporten, hvor transport ikke foretas av oss.
  • Skader som har skjedd ved feil bruk av produktet.
  • Skader som har skjedd ved uriktig bruk av produktet.

Hvis en vare ønskes sendt i retur pga. reklamasjon, vennligst send inn returforespørsel her.

Angrerett/retur

Når man bestiller produkter med gravering eller trykk bortfaller returretten/angreretten.

I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved utfylt angreretts- skjema (som lå vedlagt i forsendelsen), du vil da få tilbakeført det du har betalt. Kjøper betaler returporto. Se utfyllende informasjon på angrerettsskjemaet.

Dersom kjøper ikke har mottatt angreskjema skriftlig på papir eller e-post, utvides angrefristen til 3 måneder. Angreskjemaet skal være ferdig utfylt med Safemarks informasjon når skjemaet mottas. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak innbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven.

Safemark tar leverte varer i retur eller bytter dem innen 30 dager, når de inngår i vårt normale sortiment. Varen skal mottas i hel og uskadet stand og kun etter avtale med kundeservice. Kopi av følgeseddel/faktura skal vedlegges og varen skal fremsendes for kjøpers regning til Safemark.

Klikk her for Returskjema

Klikk her for Angrerettskjema

Garanti

Garantien gjelder i henhold til forbrukerloven.

Gravering og trykk

Treartiklene tilfredsstiller alle EU krav og krav til produkter som er i kontakt med mat og drikke.

Treartiklene har sprekkgaranti som går ut på at produktene skal tåle både varm og kald drikke uten at det sprekker. Treartiklene tåler suppe, varm og kald drikke, men de tåler ikke at de står med veske over lang tid, mange timer/dager. Dersom man mister produkter i bakken så går ikke det på sprekkgarantien! Når man bestiller produkter med gravering bortfaller sprekkgarantien.